Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Role asistovaného kontaktu v procesu pěstounské péče
MOULÍKOVÁ, Dita
Bakalářská práce je zaměřená na službu asistovaný kontakt v procesu pěstounské péče. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak je služba asistovaný kontakt využívána v organizacích doprovázející pěstounské rodiny v Jihočeském kraji. Na základě studia teoretických podkladů byla stanovena výzkumná otázka: "Jak vnímají službu asistovaný kontakt sociální pracovníci v Jihočeském kraji?" Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou neboli výzkumnou, přičemž teoretická část zahrnuje popis forem náhradní rodinné péče, vysvětlení tématiky kontaktu dítěte v pěstounské péči s biologickou rodinou a vydefinování služby asistovaného kontaktu. Praktická část je zpracována na základě kvalitativního výzkumu. Pro zpracování byla využita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovorů bylo provedeno celkem pět. Rozhovory se mohly uskutečnit díky sociálním pracovníkům zabývajících se doprovázením pěstounů, kteří byli vybráni jako výzkumný soubor na základě metody záměrného výběru. Výsledky byly vyhodnocovány pomocí otevřeného kódování. Z výsledků z provedených rozhovorů vyplývá, že sociální pracovníci poskytující službu asistovaný kontakt v Jihočeském kraji mají převážně pozitivní postoj ke službě asistovaný kontakt a vnímají ho tím pádem jako přínosný. Výsledky této bakalářská práce mohou být použity jako studijní materiál pro studenty nebo instituce zabývající se tématikou doprovázení pěstounských rodin, nebo také pro budoucí zájemce pro výkon pěstounské péče.
Proces osvojování dítěte očima náhradních rodičů v ČR
Kočárníková, Tereza ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem osvojování dítěte očima náhradních rodičů v České republice. Teoretická část je věnována, za použití odborné literatury, obecně současné náhradní rodinné péči a jejím podmínkám v České republice. Podrobněji se tato část zaměřuje na podmínky osvojení, právní uvolnění, zprostředkování osvojení a v neposlední řadě na všechny kroky procesu osvojování dítěte v České republice. Praktická část je zpracována za pomocí dat získaných z kvalitativního výzkumu s adoptivními rodiči. Na základě rozhovorů rozebírá jejich zkušenosti s procesem osvojování dítěte a také představuje nedostatky, které v tomto procesu adoptivní rodiče nacházejí. Z výsledků výzkumu plyne, že průměrná doba čekání na dítě je v České republice 25 měsíců. Za velký nedostatek adoptivní rodiče považují rozdílnost mezi kraji, každý kraj si jedná dle svého a neexistuje v ČR jednotný systém osvojování. Klíčová slova náhradní rodinná péče, osvojení, osvojenec, osvojitel, pěstounská péče, biologický rodič
Pěstounská péče na přechodnou dobu
KUČEROVÁ, Petra
Tématem předkládané bakalářské práce je pěstounská péče na přechodnou dobu. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část, kdy se v teoretické části věnuje vymezení pojmů v pěstounské péči na přechodnou dobu, adaptaci dítěte v rodině, roli sociálního pracovníka, kontakty mezi dítětem a rodičem a v neposlední řadě attachmentu. Jejím cílem je zjistit, jakými způsoby se pěstouni vyrovnávají s předáním dítěte a též poukázat, jaké má pěstounská péče na přechodnou dobu formální nedostatky z pohledu pěstounů. V rámci práce bylo také zjišťováno, zda probíhají kontakty mezi pěstouny a dětmi i po předání dítěte. Byly stanoveny dvě výzkumné otázky, které navazují na stanovený cíl: 1. Jaké postupy pomáhají pěstounovi/pěstounce vyrovnat se s odchodem dítěte? 2. Existují úskalí v pěstounské péči na přechodnou dobu, které významně ovlivňují zaměstnání pěstouna? V rámci praktické části byla použita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pro sběr dat byly využity výpovědi čtyř komunikačních partnerek. Výsledky byly zpracovány metodou vytváření trsů. Ze získaných dat byly zjištěny konkrétní postupy, které pěstounům pomáhají vyrovnat se s odchodem dítěte, a zároveň byly popsány formální nedostatky, které pěstounům znesnadňují jejich povolání. Výsledky práce mohou posloužit jako podklad pro další, rozšířený výzkum, jako soubor pro komparaci se současnými výzkumy, či jako podpůrný materiál při výuce v tematicky podobných předmětech, neboť byla provedena hloubková sonda do životů těchto rodin. Přínosem práce by mohlo být přiblížení práce dlouhodobých pěstounů a poukázání na formální nedostatky, které v každodenním životě znesnadňují pěstounskou péči.
Pedagogické aspekty v přípravě budoucích pěstounů v ČR
Vondrovicová, Lenka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu přípravných kurzů pro žadatele o pěstounskou péči. Cílem práce je zmapovat průběh odborných příprav budoucích pěstounů a doplnit jej o jejich subjektivní názory. V teoretické části poukazuje na aktuální legislativní změny ovlivňující oblast náhradní rodinné péče v ČR. Dále se zabývá tématy úzce spjatými s pěstounskou péčí, jako například příbuzenská pěstounské péče, kontakt s biologickými rodiči nebo identita dětí v pěstounské péči. Následující část práce je zaměřena na analýzu dostupných vzdělávacích programů pro pěstouny, jejich specifika a dále s nimi související metodická doporučení Ministerstva práce a sociálních věcí České republiky. Praktická část práce byla realizována za podpory DC Paprsek. Formou polostrukturovaných rozhovorů s žadateli o pěstounskou péči byl zkoumán jejich subjektivní náhled na efektivitu a důležitost vzdělávacích kurzů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.